יום ראשון, 15 ביוני 2014

תיירים מגיעים לביקור? שלחו אותם לטיל באמצעות מורה דרך בירושלים

ירושלים היא עיר שלושת הדתות ולכן היא מושכת הרבה תיירות פנים וחוץ המגיעים בהמוניהם כל שנה. ירושלים היא עיר רוחנית וניתן ליהנות מאתריה ההיסטוריים.

מה מיוחד בעיר הקודש?

התיאורים על עיר הקודש הידועה בכל העולם והיא המקור לשלוש הדתות הם רק מעטים. עיר זו היא מיוחדת ביופייה, ויש בה את כל האתרים המיוחדים  לדת היהודית, הנוצרית והאסלאמית. לא לחינם מגיעים מטוסים מלאים של צליינים המעוניינים לבקר במקומות הקדושים לנצרות. יש כנסיות היסטוריות בנות אלפי שנים ומקום העלייה לרגל זו כנסיית הקבר של ישו. יש חברות תיירות המתמחות בטיולי מורות דרךך שהמדריכים המיומנים לוקחים את הצליינים למקומות הקדושים בארץ בהם היה ישו, כמו ירושלים, נהר הירדן ונצרת.

ירושלים והמקומות הקדושים -  מקור העלייה לרגל של שלושת הדתות.

כל אתרי הביקור של הצליינים קשורים למסעות ישו ומוזכרים בספר של הברית החדשה בנצרות. מסלולי הטיול של מורה דרך יאפשרו למטיילים להכיר את כל המקומות הקדושים והחשובים בנצרות ובהיסטוריה. יש הרבה תיירים החייבים לעצמם לעלות לרגל למקומות הקדושים בארץ ולו רק לחוות את החוויה הרוחנית הזאת לפחות פעם אחת בחייהם. אחד המקומות הידועים שמהווים את מוקדי העלייה לרגל של הנצרות היא דרך הייסורים, הדרך האחרונה בה עבר ישו לפני שנצלב והומת. חברות המתמקדות בטיולי דת כמו טיולים בירושלים, מציעות טיולים סמוך לחגי הנוצרים שאף בהם קיימת עליי לרגל כמו בחג המולד ובפסחא.

טיולי דת ורוחניות גם ליהודים

גם יהודים מגיעים מחו"ל ומעוניינים לבקר במקומות הקדושים לדת היהודית כמו הכותל, מערות הכותל, מערת המכפלה וקברים של קדושי התנ"ך. בטיולי מורות דרך , ניתן למצוא טיולים מאורגנים עם מדריך שיראה לתיירים היהודים את כל המקומות המיוחדים בירושלים, ואף יסביר בפרטי פרטים על ההיסטוריה היהודית בעיר ועל פרטים חדשים שאותם מטיילים לא ידעו עליהם קודם לכן. יש גם תיירות פנים של ישראלים המעוניינים להכיר את עיר הקודש יותר לעומק, הם מגיעים באמצעות טיול מאורגן מהעבודה או טיול מאורגן רגיל ונהנים מכל רגע נתון, כאשר הם מגלים מחדש את בירת ישראל הקדושה לכולם. יש גם הרבה יהודים המגיעים מארצות שונות לחגיגת בר המצווה של בניהם והם משלבים זאת בסיור בארץ הקודש לאחר טכס הבר מצווה בכותל, על מנת שילדם לא ישכח מעולם את הבר מצווה ויהיה תמיד מחובר לשורשי היהדות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה